Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXDQ Sam-kode SAM-0778 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5189 / 5340 NRT 3789 / 3305 DW 7600 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0101
Byg.år 1946 Værft Odense Staalskibsværft A/S. Afløb 1946-08-17. Afleveret 1946-11-03. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 377,2 / 382,2 x 53,9 x 30,6 / 33,9 feet (kend.) Maskine Diesel3100 iHK B&W motor.
TeknikFart 12,5 knob. 2 dæk awningdæk type. Isklasse D.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ANTARES (Bul.)
Rederi Kontraheret i Hansa-programmet. Overtaget 1945-05-04 af den danske stat i A/S af 6. FeB. 1943 og videresolgt til Torm D/S A/S, København. Næ. 1951-09-19 A. til HERDIS TORM. Rederi
før - efter
Solgt 1963 til Imextracom Etabl. Texim, Varna, Bulgarien, og næ. til ANTARES.
ReferencerFartøj BYG K-17. H&S registr.H&S 1996:1706.
Bemærkninger(H&S 1996:1706 = BYG K-17) Specifikationsbøger for skrog og for maskine. (Fred.) Kontraheret som dampskib type B til Schiffahrt-Treuhand GmbH, Hamburg, men færdigbygget som motorskib.
Tidligste år
 
1951 Seneste år
 
1963

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1946 - 1951 HERDIS OXDQ Kontraheret i Hansa-programmet. Overtaget 1945-05-04 af den danske stat i A/S af 6. FeB. 1943 og videresolgt til Torm D/S A/S, København.
1951 - 1963 OXDQ Kontraheret i Hansa-programmet. Overtaget 1945-05-04 af den danske stat i A/S af 6. FeB. 1943 og videresolgt til Torm D/S A/S, København. Næ. 1951-09-19 A. til HERDIS TORM.