Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFHB / OYEI Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1498 / 1264 NRT 887 / 727 DW 1876 + 124 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167488 Byg.nr. 0621
Byg.år 1924 Værft Howaldtswerke AG. Afleveret 1924-02-05. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 238,0 x 37,2 x 13,7 / 16,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 700 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9,5 knob. 2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Dansk-Franske D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Overtaget 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London. Lå sidst i april 1940 i Methil. Forlist 1940-09-15 i Nordsøen efter torpedering fra fly eller med luftbomber.
ReferencerÅrbog 1982-04. Årbog 1995-07. Årbog 1999-04. Fartøj BYG K-17. U2. F2. FEN-10-1325. H&S registr.H&S 1996:1409. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1409 = BYG K-17) Specifikationsbøger for bygning af skrog og for maskineri. (Fred.) Forlist 1940-09-15 i Nordsøen på rejse fra London til Dundee, torpederet fra tysk fly ud for St. Abbs Head. 15 mand omkom Heraf var 6 danske iflg. Søulyk. 1940 nr.130. (BOG) Årbog 1995 p.115 og Årbog 1999 p.114, 121: Krigsforløbet. (BOG) Årbog 1982 p.55-64: Messedrengen Erik Hemmingsens erindring. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.92. (Søulyk.) 1940 nr.130.
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af HALLAND (I)