Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFBV / OYDT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1498 / 1264 NRT 887 / 727 DW 1876 + 124 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0623
Byg.år 1923 Værft Howaldtswerke AG. Afleveret 1923-08-00. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 238,0 x 37,2 x 13,7 / 16,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 700 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9,5 knob. 2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Dansk-Franske D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Overtaget 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London. Lå sidst i april 1940 i Methil. Forlist 1940-07-29 i Dover Havn efter flybombning.
ReferencerFartøj BYG K-17. Årbog 1995-07. Årbog 1999-04. U2. B2. F2. H&S registr.H&S 1996:1409.
Bemærkninger(H&S 1996:1409 = BYG K-17) Specifikationsbøger for bygning af skrog og for maskineri. (Fred.) Forlist 1940-07-29 i Dover Havn på rejse fra Blyth til Plymouth. Sænket efter flybombning. Skibet var i nødhavn, fordi agterskibet var bombet ved flyangreb i Kanalen 1940-07-25. Besætning reddet. (BOG) Årbog 1995 p.115 + Årbog 1999 p.114, 121: Krigsforliset. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.82. (Søulyk.) 1940 nr.120. + 1946 nr.60-II. Beskadiget 1940-07-25 i Kanalen ved beskydning fra fly. Slæbt ind til Dover. Angrebet 1940-07-29 i Dover havn af fly og sænket.
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1940