Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRPB Sam-kode SAM-0780 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1025 NRT 628 DW 1278 + 222 Klstr. -
BT - NT - IMO 1142592 Byg.nr. 0292
Byg.år 1910 Værft Flensburger Schiffsbau-Gesellschaft. Afløb 1909--12-07. Afleveret 1910-01-13. Bilbrev 1910-01-28. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 210,0 x 34,3 x 14,1 / 16,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 144 nHK, 788 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra EDNA Omdøbt til SESTRI (Ty.)
Rederi Solgt 1919-07-23 R. til Det Forenede Bugserselskab A/S, København, og næ. 1920-01-09 R. til SLIEN. Rederi
før - efter
Solgt 1922-05-26 R. til Robert M. Slomann Jr., Hamburg, og næ. til SESTRI. Solgt 1925 til Flensburg-Stettiner D/S og næ. til SILVIA. Solgt 1929 til Lübeck-Wyburger D/S og næ. til ESCHENBURG. Oph. 1954-03-09 i Hamburg hos Eisen & Metall KG.
ReferencerFartøj BYG K-18. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1521. H&S 1984:0297.
Bemærkninger(H&S 1996:1521 = BYG K-18) Specifikationsbøger for bygning af skrog og for maskineri. (Fred.) (H&S 1984:0297) Fribordsbrev af 1910. (Mir.)
Tidligste år
 
1919 Seneste år
 
1922

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1910 - 1919 EDNA NRPB B. til Compagnie Belge-Scandinavie de Navigation a Vapeur, Antwerpen, som PRESIDENT CORTY. Solgt 1911-03-31 R. til D/S af 1991 A/S, København, og næ. til EDNA.
1919 - 1922 NRPB Solgt 1919-07-23 R. til Det Forenede Bugserselskab A/S, København, og næ. 1920-01-09 R. til SLIEN.