ID-nummer | 10530 |
Skibsnavn | SLIEN |
Kend.bogstav. | NRPB |
Sam-kode | SAM-0780 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1025 |
NRT | 628 |
DW | 1278 + 222 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1142592 |
Byg.nr. | 0292 |
Byg.år | 1910 |
Værft | Flensburger Schiffsbau-Gesellschaft. Afløb 1909--12-07. Afleveret 1910-01-13. Bilbrev 1910-01-28. |
Byg.by | Flensborg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 210,0 x 34,3 x 14,1 / 16,9 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 144 nHK, 788 iHK triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 9 knob. 2 dæk, welldæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | EDNA |
Omdøbt til | SESTRI (Ty.) |
Rederi | Solgt 1919-07-23 R. til Det Forenede Bugserselskab A/S, København, og næ. 1920-01-09 R. til SLIEN. |
Rederi før - efter | Solgt 1922-05-26 R. til Robert M. Slomann Jr., Hamburg, og næ. til SESTRI. Solgt 1925 til Flensburg-Stettiner D/S og næ. til SILVIA. Solgt 1929 til Lübeck-Wyburger D/S og næ. til ESCHENBURG. Oph. 1954-03-09 i Hamburg hos Eisen & Metall KG. |
Referencer | Fartøj BYG K-18. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1996:1521. H&S 1984:0297. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1521 = BYG K-18) Specifikationsbøger for bygning af skrog og for maskineri. (Fred.) (H&S 1984:0297) Fribordsbrev af 1910. (Mir.) |
Tidligste år | 1919 |
Seneste år | 1922 |