Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKJC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1311 NRT 811 DW 1650 + 200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609532 Byg.nr. 0161
Byg.år 1888 Værft S.P. Austin. Afløb 1888-08-09. Afleveret 1888-10-05. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 231,3 x 35,1 x 14,5 / 18,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 151 nHK, 700 iHK triple expansion maskine af North Eastern Marine Engine Works type.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, welldæk type. Løftet ageterdæk.
Person-infoBesætning 18 mand. Kaptajn H.C. Uldall, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CARL HIRSCHBERG (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til Carl Hirschberg, Hamburg, som CARL HIRSCHBERG. Købt 1899-03-14. Reg. 1899-05-16 til Vesterhavet D/S A/S = JL, Esbjerg, og næ. til NANCY. Rederi
før - efter
Solgt 1916-12-29 R. til Skagerak D/S A/S, uden næ. Forlist 1917-04-11 ved den norske kyst ved Hellesø Fyr efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerFEN-03-0325. F1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1917-04-11 på rejse fra København via Bergen til Hull, med torpederet ved norske kyst ud for Hellesø Fyr. 3 mand omkom, resten reddede sig i land med redningsbåden på kysten ved Fedje. (Skibsforlis 1914-1918) nr.112. Straks efter forliset, NANCY sank 00.12 den 11. april, sænkede samme ubåde skibet S/S SAXO i nærheden. De fire både fra de to skibe samledes, og det besluttedes at ro mod E mod Norge. Senere samledes de skibbrudne i tre både og en overgang kunne sejlene anvendes. De tre både kom til øen Fedje hhv. kl. 20 og 21 den 11. april.
Tidligste år
 
1899 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af NANCY (II)