Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1191,88 NRT 586,16 DW 1902 Klstr. -
BT - NT - IMO 3005378 Byg.nr. 0136
Byg.år 1912 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1912-08-27. Afleveret 1912-10-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 262-9,5. Lgd.o.st. 250. Br.p.sp. 37. Dybde m. 16-6 / 24-0 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 1000 iHK maskine. Triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 12,1 knob.
Person-infoKaptajn Aa. Ohrwall, fra nybygning, 1912-
Reg.by Stockholm Reg.land Sverige Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Stockholms Rederi-A/B Svea, Stockholm, Sverige. Rederi
før - efter
Forlist 1945-03-14 på rejse fra Methil til London. Torpederet fra tysk ubåd U-714 på position 55-52 N og 001-59 W.
ReferencerORG-N. HSM R-14. H&S registr.H&S 1996:3135.
BemærkningerSøsterskib til byg. nr. 135. (H&S 1996:3135 = HSM R-14) Linjetegning. (H&S 1996:3135) HSM-karton: Specifikationer. Korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 50 stk.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1945