Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSDT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1028 NRT 503 DW 1425 + 110 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603281 Byg.nr. 0137
Byg.år 1912 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1912-10-26. Afleveret 1912-12-20. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 236,1 x 35,6 x 21,2 / 24,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 171 nHK, 800 iHK, værftets triple expansion maskine, værftets type.
TeknikFart 11 knob, 2 dæk.
Person-infoKaptajn O. Müller, ved forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-01-05 i Biscayen af tysk ubåd med kanonild. Forlisposition 56.00 N og 006.28 W.
ReferencerORG-N. Årbog 1999-04. Årbog 2006-06. FEN-04-0454. F1. H&S registr.H&S 1996:3137. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3137) HSM-karton: Kapacitetsplan x 2. (Fred.) Forlist 1917-01-05 på rejse fra Tynefloden til Livorno med kul. Sænket med kanonild fra tysk ubåd i Biscayen ca. 75 mil V½S af Lucien. Besætningen blev efter tysk kommando taget op af S/S ANNA af Esbjerg (ID 10534), der fik besked på at landsætte de skibbrudne i Skotland. (BOG) Årbog 1999 p.113, 123, samt årbog 2006 p.94. (Mir.). (Krigsforlis 1914-1918) nr.88.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1917
Reference : Foto af EBRO