ID-nummer | 10533 |
Skibsnavn | EBRO (I) |
Kend.bogstav. | NSDT |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1028 |
NRT | 503 |
DW | 1425 + 110 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5603281 |
Byg.nr. | 0137 |
Byg.år | 1912 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1912-10-26. Afleveret 1912-12-20. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 236,1 x 35,6 x 21,2 / 24,5 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 171 nHK, 800 iHK, værftets triple expansion maskine, værftets type. |
Teknik | Fart 11 knob, 2 dæk. |
Person-info | Kaptajn O. Müller, ved forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1917-01-05 i Biscayen af tysk ubåd med kanonild. Forlisposition 56.00 N og 006.28 W. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1999-04. Årbog 2006-06. FEN-04-0454. F1. |
H&S registr. | H&S 1996:3137. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3137) HSM-karton: Kapacitetsplan x 2. (Fred.) Forlist 1917-01-05 på rejse fra Tynefloden til Livorno med kul. Sænket med kanonild fra tysk ubåd i Biscayen ca. 75 mil V½S af Lucien. Besætningen blev efter tysk kommando taget op af S/S ANNA af Esbjerg (ID 10534), der fik besked på at landsætte de skibbrudne i Skotland. (BOG) Årbog 1999 p.113, 123, samt årbog 2006 p.94. (Mir.). (Krigsforlis 1914-1918) nr.88. |
Tidligste år | 1912 |
Seneste år | 1917 |