Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTSC / OUIH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1452 NRT 861 DW 2345 + 105 Klstr. -
BT - NT - IMO 1191788 Byg.nr. 0151
Byg.år 1916 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1916-01-15. Afleveret 1916-07-26. Bilbrev 1916-03-31. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 251,3 x 37,2 x 16,0 / 19,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 168 nHK 700 - 871 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,3 knob. 2 dæk, welldæk type med løftet agterdæk og forlænget brohus.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MARY PACE (Malta)
Rederi B. til Neptun D/S A/S ved C.K. Hansen, København. Overt. 1918-11-20 R. af Dannebrog D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1945. Solgt 1955-05-23 R. til Hugo Pace & Sons Ltd., Valetta, Malta, og næ. til MARY PACE. Solgt 1956 til Cia Maritima "El Pireo" Ltda., San Jose, Costa Rica, og næ. til PIREO. Næ. 1957 til GEORGIOS ANTONIADIS. Oph. 1960-10-30 i Perama hos Sidiremboriki.
ReferencerORG-N. Årbog 2006-06. Årbog 2007-05. H2. H&S registr.H&S 1992:3151.
Bemærkninger(H&S 1992:3151) HSM-karton: Ca. 45 stk. konstruktionstegninger. Specifikationer for sadelmager. Korrespondance. (Fred.) p.284. (Mir.) (BOG) Årbog 2006 p.94 + Årbog 2007 p.56. Deltagelse i malmtransporter under WW2. (200aar) p.32: Data om skibets historie + S/h fot af skibet i søen, luftfoto set mod bb. side.
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1955