ID-nummer | 10540 |
Skibsnavn | FLYNDERBORG (II) |
Kend.bogstav. | NWVG |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1417 |
NRT | 858 |
DW | 2082 + 293 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5604690 |
Byg.nr. | 0157 |
Byg.år | 1919 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1919-06-17. Afleveret 1919-08-19. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 249,5 x 38,1 x 15,0 / 18,3 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 158 nHK, 820 iHK, triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 10 knob. 2 dæk, welldæk type. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Dannebrog D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Forlist 1930-03-13 ved Ushant efter stranding. Slået til vrag. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:3157. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3157) HSM-karton: 31 stk. konstruktionstegninger. Korrespondance. (Fred.) Kontraheret til Skandia D/S A/S i januar 1916, kontrakt overt. af Jens C.F. Lund i Bergen, igen overt. i oktober 1917 af Skandia D/S, og derefter overt. af Dannebrog. Forlist 1930-03-13 på rejse fra Casablanca til Nørresundby med fosfat. Strandet evd Ushant på et rev ud for Creach Point fyret. Besætning bjærget. |
Tidligste år | 1919 |
Seneste år | 1930 |