Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFTP / OUIQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1418 NRT 835 DW 2248 + 152 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167477 Byg.nr. 0166
Byg.år 1925 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1925-01-30. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 249,5 x 38,1 x 15,0 / 18,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 880 iHK Triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Heimdal D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940 af Ministry of War Transport, London. Manegement hos The Springwell Shipping Co. Ltd., London. Lå sidst i april 1940 i Sunderland. Forlist 1944-08-21 efter stranding på Islands kyst ved Geirfuglaskær, sunket.
ReferencerORG-N. U2. F2. Årbog 1999-04. Årbog 2009-05. H&S registr.H&S 1996:3166.
Bemærkninger(H&S 1996:3166) HSM-karton: Ladeskala. Ca. 65 stk. konstruktionstegninger. Korrespondance. (Fred.) Forlist 1944-08-21 på rejse fra London til Reykjavik i konvoj efter stranding på Geirfuglaskær. Skibet sank, 3 mand omkom. (BOG) Årbog 1999 p.114, 124 + Årbog 2009 p.81: Krigsbegivenheder. (Mir.) Forlisposition 63.42 N og 023.14 W. (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1925 Seneste år
 
1944