Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDTW / OXPB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1399 NRT 826 DW 1373 + 182 Klstr. -
BT - NT - IMO 5369322 Byg.nr. 0168
Byg.år 1923 Værft Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1923-03-03. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 231,1 x 35,2 x 21,1 / 24,4 feet (kend.) Lgd.o.a. 242,2 feet. Maskine Dampmaskine, 950 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk, awningdæk type.
Person-info-
Reg.by København / Ålborg / Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1945. Havareret 1941-08-26 ved minesprængning. Beslaglagt af besættelsesmagten 1945-03-25 til 1945-04-10. Solgt 1963-08-14 R. til Brugse Scheepslopperij NV., Brügge, Belgien, for oph.
ReferencerÅrbog 1982-06. H2. B2. H&S registr.H&S 1996:3167.
Bemærkninger(H&S 1996:3168) HSM-karton: Lasteplan med ladeskala placeret under byg. nr. 167. (Fred.) (BOG) Årbog 1982 p.104. (Tortzen4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.189. (Søulyk.) 1941 nr.320. Havareret ved minesprængning ud for Kragenæs.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1963
Reference : Foto af TRONDHJEM (II)