Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZOH Sam-kode SAM-0781 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1392 / 1512 NRT 741 / 768 DW 2302 + 188 Klstr. -
BT - NT - IMO 5030426 Byg.nr. 0284
Byg.år 1937 Værft Fredriksstad Mekaniske Verksted A/S. Afløb 1937-09-23. Afleveret 1937-10-26. Byg.by Fredrikstad Byg.land Norge
Dimension 265,0 x 42,1 x 13,9 / 16,7 feet (kend.) Lgd.o.a. 282,0 feet. Maskine Dampmaskine 930 iHK 4-cyl. dobbelt compoundmaskine af værftets type. Kedler på dæktype.
Teknik2 dæk, åben shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SELMA DAN
Rederi B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Oplagt 1940-04-09 c. i Talcahuano, Chile. Lå sidst i april 1940 stadig i Valparaiso. Beslaglagt 1941-02-16 / 1941-05-12 af Chile og næ. til ELQUI. Formelt overt. 1944-04-29 af rederiet JL, Ocean A/S, Kbh., hjs. Esbjerg. Tilbageleveret 1946-01-26 til JL, Rederiet Ocean A/S og næ. til SELMA DAN.
ReferencerFartøj BYG K-18. FEN-03-0357. U2. H&S registr.H&S 1996:1561. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1561 = BYG K-18) Hæfte om motorer, hvori er kapacitetsplan af skibet. (Fred.) (MK 22) 2000: Artikel af Chr. Lund om skibe beslaglagt i Sydamerika under WW2 med en del data om aktiviteterne, side 123-131. (Mir.) (Frivagten) 1937 nr.3: Oplysninger om kedelarrangement med dampkedlerne placeret på hoveddækket tæt på centerlinjen og kulbunkers mod skibssiderne samt i dæksopbygning over kedelrum og fyrrum. Udviklet på Fredriksstad Mekaniske Verksted af direktør Meldahl. I 1937 var bygget 12 skibe med systemet. (Tortzen1-3) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1937 Seneste år
 
1946
Reference : Foto af SELMA / SELMA DAN

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1937 - 1946 OZOH B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, København.
1946 - 1956 SELMA DAN OZOH B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, København. Tilbageleveret fra Chile 1946-01-26 til JL, Rederiet Ocean A/S og næ. til SELMA DAN.
1956 - 1971 SYLVIA CORD OZOH Solgt 1956-03-08 A. til Concord Line A/S, og næ. til SYLVIA CORD.