Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZOH Sam-kode SAM-0781 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1392 / 1512 NRT 741 / 768 DW 2302 + 188 Klstr. -
BT - NT - IMO 5030426 Byg.nr. 0284
Byg.år 1937 Værft Fredriksstad Mekaniske Verksted A/S. Afløb 1937-09-23. Afleveret 1937-10-26. Byg.by Fredrikstad Byg.land Norge
Dimension 265,0 x 42,1 x 13,9 / 16,7 feet (kend.) Lgd.o.a. 282,0 feet. Maskine Dampmaskine 930 iHK 4-cyl. dobbelt compoundmaskine af værftets type. Kedler på dæktype.
Teknik2 dæk, åben shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra SELMA DAN Omdøbt til AUDAX (Pa.)
Rederi Solgt 1956-03-08 A. til Concord Line A/S, og næ. til SYLVIA CORD. Rederi
før - efter
Solgt 1961-06-01 A. til Northern Shipping Co. Ltd., Panama, og næ. til AUDAX. Oph. 1971-05-00 i Brindisi.
ReferencerFartøj BYG K-18. H&S registr.H&S 1996:1561.
Bemærkninger(H&S 1996:1561 = BYG K-18) Hæfte om motorer, hvori er kapacitetsplan af skibet. (Fred.) (Mir.) (Frivagten) 1937 nr.3: Oplysninger om kedelarrangement med dampkedlerne placeret på hoveddækket tæt på centerlinjen og kulbunkers mod skibssiderne samt i dæksopbygning over kedelrum og fyrrum. Udviklet på Fredriksstad Mekaniske Verksted af direktør Meldahl. I 1937 var bygget 12 skibe med systemet.
Tidligste år
 
1956 Seneste år
 
1971

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1937 - 1946 SELMA OZOH B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, København.
1946 - 1956 SELMA DAN OZOH B. til JL, Vesterhavet D/S A/S, København. Tilbageleveret fra Chile 1946-01-26 til JL, Rederiet Ocean A/S og næ. til SELMA DAN.
1956 - 1971 OZOH Solgt 1956-03-08 A. til Concord Line A/S, og næ. til SYLVIA CORD.