Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPJV Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 142,79 / 137,56 / 138 NRT 119,20 DW 200 c. Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0017
Byg.år 1875 Værft Skibsbygmester Peter Bom. Bilbrev 1875-09-17. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 90,8 x 21,1 x 10,3 feet (kend.) og 88,2 x 20,5 x 10,0 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn E.A. Hansen, Thurø, fra nybygn., 1875-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi i Svendborg, med BR. hos skibsbygmester Peter Bom med 2/16-part. Rederi
før - efter
Solgt 1915-06-09 til Købmand P. Bondo Petersen, Rudkøbing. Forlist 1918-11-04 ved stranding på Lille Dimon, Færøerne.
ReferencerORG-N. REF-40-2123. H&S registr.-
Bemærkninger(REF-40-2123) Historien om forliset på Færøerne, hvor de 6 mand var skibbrudne på øen Lille Dimon i 17 dage, før de blev bjærget. (Fred.) p.426 A-Cå: Data. Forlist på rejse fra Ibiza til Vaag på Færøerne. Skibet strandede. (Rosendahl-2) p.23: Data. (ID=3489) p.35: Data, kilden sætter forlisdatoen til 1918-11-22.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1918
Reference : 3-mastet Skonnert CASPERs dramatiske Forlis paa Lille Dimon.