ID-nummer | 10561 |
Skibsnavn | CASPER |
Kend.bogstav. | NPJV |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bramsejlsskonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 142,79 / 137,56 / 138 |
NRT | 119,20 |
DW | 200 c. |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0017 |
Byg.år | 1875 |
Værft | Skibsbygmester Peter Bom. Bilbrev 1875-09-17. |
Byg.by | Thurø, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 90,8 x 21,1 x 10,3 feet (kend.) og 88,2 x 20,5 x 10,0 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med krølle. |
Person-info | Kaptajn E.A. Hansen, Thurø, fra nybygn., 1875- |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til partrederi i Svendborg, med BR. hos skibsbygmester Peter Bom med 2/16-part. |
Rederi før - efter | Solgt 1915-06-09 til Købmand P. Bondo Petersen, Rudkøbing. Forlist 1918-11-04 ved stranding på Lille Dimon, Færøerne. |
Referencer | ORG-N. REF-40-2123. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (REF-40-2123) Historien om forliset på Færøerne, hvor de 6 mand var skibbrudne på øen Lille Dimon i 17 dage, før de blev bjærget. (Fred.) p.426 A-Cå: Data. Forlist på rejse fra Ibiza til Vaag på Færøerne. Skibet strandede. (Rosendahl-2) p.23: Data. (ID=3489) p.35: Data, kilden sætter forlisdatoen til 1918-11-22. |
Tidligste år | 1875 |
Seneste år | 1918 |