ID-nummer | 10567 |
Skibsnavn | VILLA |
Kend.bogstav. | OXSB |
Sam-kode | SAM-0783 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 299 |
NRT | 135 |
DW | 423 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5382776 |
Byg.nr. | 0457 |
Byg.år | 1950 |
Værft | Ottensener Eisenwerke. Afløb 1950-02-00. Afleveret 1950-03-00. Reg.nr. D-776. (Mir.) har byggenr. 453. |
Byg.by | Hamburg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | Efter forlængelse 143,2 x 24,7 x 9,6 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 250 iHK 6-cyl. 4SA Deutz motor. |
Teknik | Fart 9,5 knob. 1 dæk. 1 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter. |
Person-info | - |
Reg.by | Ålborg / Nørresundby |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | VITUS BERING |
Omdøbt til | LENE BJØRN |
Rederi | Solgt 1968-09-20 R. til partrederi i Ålborg, KR. skibsreder Poul A. Slavensky Jørgensen, Ålborg, og næ. til VILLA. |
Rederi før - efter | Solgt 1974-04-10 R. til Otto Gregersen, Middelfart, som eneejer. Solgt 1974-11-25 R. til partrederi i Mariager, BR. Skibsmægler Rubeck Larsen's Eftf., med hjs. Nørresundby. Solgt 1976-05-00 til Kaptajn Jørgen Suneson, Frederikshavn, som eneejer. Solgt 1982 til Thomas Brocklebank AmbA, Tvind, Ulfborg, og næ. til LENE BJØRN. |
Referencer | KOP-3. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Mir.) (Fred.) p.289 V + p.200 L: Forlænget 1957, mens tyskregistreret, de nye mål i forstillede felter. Her er de oprindelige mål: 299 BRT, 147 NRT, 123,1 x 24,6 x 8,5 feet (LR). (Forlis 1970) pp. 114, 182: Kollision 1970-06-20 med Frederikshavn-Larvig-færgen KØBENHAVN i Skagerak og coasteren blev sat på grund ved Skagen, senere bjærget og rep. |
Tidligste år | 1968 |
Seneste år | 1982 |