ID-nummer | 10614 |
Skibsnavn | KRONPRINSESSE INGRID |
Kend.bogstav. | OULZ |
Sam-kode | SAM-0791 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | PA |
BRT | 3968 |
NRT | 2292 |
DW | 1600 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5197016 |
Byg.nr. | 0289 |
Byg.år | 1949 |
Værft | Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1948-01-16. Afleveret 1949-06-02. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 353,8 x 49,8 x 25,9 / 29,1 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 8400 iHK B&W 2 stk motorer type 10-cyl. 2SA 1050-VF-90 til dobbelte skruer. |
Teknik | Fart 20 knob, 3 dæk, awningdæk type. Køleanlæg. |
Person-info | - |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | COPENHAGEN |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1969-05-29 R. til Montana A/S, København, og næ. til COPENHAGEN. |
Referencer | Årbog 1982-06. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:3289. H&S 1998:0050. H&S 1998:0051. |
Bemærkninger | Døbt af prinsesse Margrethe. (Fred.) Indsat på ruten Esbjerg - Harwich. Senere Newcastleruten. Ommålt 1958 til 3985 BRT, 2056 NRT, 1700 DWt. (H&S 1996:3289) Fotos arkiveret med H&S 1996:3270 - 3296 og i HSM flyttekasse 03. Specifikationsbog for skrog og maskine. (BOG) Årbog 1982 p.113-118. (H&S 1998:0050) + (H&S 1998:0051) Brochuren Et Nutidsskib. |
Tidligste år | 1949 |
Seneste år | 1969 |