Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OULZ Sam-kode SAM-0791 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 3968 NRT 2292 DW 1600 Klstr. -
BT - NT - IMO 5197016 Byg.nr. 0289
Byg.år 1949 Værft Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1948-01-16. Afleveret 1949-06-02. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 353,8 x 49,8 x 25,9 / 29,1 feet (kend.) Maskine Diesel 8400 iHK B&W 2 stk motorer type 10-cyl. 2SA 1050-VF-90 til dobbelte skruer.
TeknikFart 20 knob, 3 dæk, awningdæk type. Køleanlæg.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til COPENHAGEN
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1969-05-29 R. til Montana A/S, København, og næ. til COPENHAGEN.
ReferencerÅrbog 1982-06. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:3289. H&S 1998:0050. H&S 1998:0051.
BemærkningerDøbt af prinsesse Margrethe. (Fred.) Indsat på ruten Esbjerg - Harwich. Senere Newcastleruten. Ommålt 1958 til 3985 BRT, 2056 NRT, 1700 DWt. (H&S 1996:3289) Fotos arkiveret med H&S 1996:3270 - 3296 og i HSM flyttekasse 03. Specifikationsbog for skrog og maskine. (BOG) Årbog 1982 p.113-118. (H&S 1998:0050) + (H&S 1998:0051) Brochuren Et Nutidsskib.
Tidligste år
 
1949 Seneste år
 
1969
Reference : Foto af KRONPRINSESSE INGRID

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1949 - 1969 OULZ B. til DFDS, København.
1969 - 1985 COPENHAGEN OULZ Solgt 1969-05-29 R. til Montana A/S, København, og næ. til COPENHAGEN.