Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 321,30 NRT 304 DW - Klstr. 136,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1839 Værft Skibsbygmester H.P. Brandt eller P. Jørgensen, Jacob Holm & Sønners Skibsværft (GRU-03-0048) bringer begge skibsbyggeres navne. Bilbrev 1839-09-16. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 101,9 x 24,8 x 14,8 feet eller fod (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg, kobberforhudet, 1 dæk, 3 master, fladt spejl, galion med krølle. Ved leveringen udstyret med 1 stk. Urban Jürgensen kronometer.
Person-infoKaptajn E.F.C. Kiersting fra ny til 1847. Kaptajn J.A. Johnsen, 1847- Kaptajn Claus Børnsen, 1849-1856. Kaptajn G.A. Friis, 1856-1859. Kpatajn C.P. Schou, 1860-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Jacob Holm & Sønner, København. Ejet fra 1870 af Jacob Holms sønner. Rederi
før - efter
Omb. 1860 på byggeværftet af skibsbygmester H.P. Brandt. Solgt 1886-04-05 til partrederi i Rønne, BR. Købmand Andreas P. Ellebye, Rønne. Forlist 1895-08-07 efter stranding på Gotland.
ReferencerHanP. GRU-01-0020. GRU-02-0044. GRU-03-0048. H&S registr.H&S 2008:0327.
Bemærkninger(Lehmann: Jacob Holm, 1944) p.178: Om bygningen og rejser. Var 1848 troppetransportskib til St. Croix. Billede af skibet. (Fred.) Havareret 1891 i isen i Øresund, bjærget og rep. (HanP.) nr.368: Tegning af Jacob Petersen. (GRU-01-0020) + (GRU-02-0044) + (GRU-03-0048) Kopi af Kontrakt 1848 for overførsel af tropper til Vestindien. Flere certepartier og konnossementer. Afgik på jomfrurejse 1839-10-26 til Lissabon. I øvrigt fart på Sydamerika, Vestindien, Middelhavet og Europa
Tidligste år
 
1836 Seneste år
 
1895
Reference : Oplysninger om barken JACOB, bygget af Jacob Holm & Sønner.