Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKDP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1815 / 2684 NRT 1144 / 1717 DW 2765 + 235 / 2950 + 150 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601083 Byg.nr. 0198
Byg.år 1898 Værft B&W. Afløb 1898-10-04. Afleveret 1898-12-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 278,6 x 40,4 x 17,3 / 21,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 199 nHK, 800 iHK triple expansion maskine af værftets type.
Teknik1 dæk.
Person-infoKaptajn N.N. Fisker, 1899. Kaptajn Hans Meinertz, 1916 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Union D/S A/S, København, skibsreder P.L. Fisker. Rederi
før - efter
Solgt 1910-11-19 R. til Hafnia D/S A/S, København, uden næ. Solgt 1913-03-03 R. til Hafnia D/S A/S, København (nyt A/S), uden næ. Forlist 1916-04-09 i Middelhavet 23 sm SSE for Le Titan fyr efter beskydning af østrigsk ubåd.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1916-04-09 på rejse fra Glasgow til Livorno efter beskydning i Middelhavet fra østrigsk ubåd. Besætning optaget af S/S HAZELMOOR af Newcastle. (Rosendahl-1) Oplysninger, kollision 1899-02-15. (ELI) (Søulyk.) 1899 p.52: Fast i isen 1899-02-15 i Delawarefloden, kolliderede skibet med S/S WAESLAND af Antwerpen. (Krigsforlis 1914-1918) nr. 33, p.88: om forliset 1916. Ingen omkomne. (Mir.)
Tidligste år
 
1898 Seneste år
 
1916