Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYAK Sam-kode SAM-0800 Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype LST
BRT 89 NRT 40 DW 92 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0198
Byg.år 1899 Værft Flensburger Schiffsgesellschaft. Afløb 1899-11-14. Afleveret 1900-01-06. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 82,9 x 17,8 x 6,8 feet (kend.) Maskine Omb. 1934 til motorskib. Diesel 80 iHK Vølund motor.
TeknikFart 8 knob. 1 dæk. 1 mast. 200 pax.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra BAGENKOP Omdøbt til PEDER MOST
Rederi Solgt 1934-04-12 A. til Kaptajn A.H. Petersen, senere J. Petersen, Svendborg, og næ. til SVENDBORG. Rederi
før - efter
Omb. 1934 til M/S. Overt. 1944-07-29 A. til Jonas Petersen, Svendborg. Solgt 1951-04-24 R. til Skibsreder A.E. Sørensen, Svendborg. Næ. 1955-05-18 R. til PEDER MOST.
ReferencerH2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Ny motor indlagt 1952 på 113 iHK. Omb. 1954 til kreaturtransport. (Flg.)
Tidligste år
 
1934 Seneste år
 
1955

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1899 - 1925 ÆRØ (II) NKSM / OYAK B. til Ærø D/S A/S, Ærøskøbing.
1925 - 1932 ÆRØSKØBING / ÆRØSKJØBING NKSM / OYAK B. til Ærø D/S A/S, Ærøskøbing. Næ. 1925-04-16 R. til ÆRØSKJØBING.
1932 - 1934 BAGENKOP NKSM / OYAK Solgt 1932-04-19 A. til D/S Marstal af 1932 A/S, Marstal, og næ. til BAGENKOP.
1934 - 1955 OYAK Solgt 1934-04-12 A. til Kaptajn A.H. Petersen, senere J. Petersen, Svendborg, og næ. til SVENDBORG.
1955 - 1961 PEDER MOST OYAK Solgt 1951-04-24 R. til Skibsreder A.E. Sørensen, Svendborg. Næ. 1955-05-18 R. til PEDER MOST.