Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYAK Sam-kode SAM-0800 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 89 NRT 40 DW 92 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0198
Byg.år 1899 Værft Flensburger Schiffsgesellschaft. Afløb 1899-11-14. Afleveret 1900-01-06. Reg.nr. D-113. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 82,9 x 17,8 x 6,8 feet (kend.) Maskine Diesel. Omb. 1934 til motorskib. Diesel 80 iHK Vølund motor.
TeknikFart 8 knob. 1 dæk. 1 mast. 200 pax.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra BAGENKOP Omdøbt til PEDER MOST
Rederi Solgt 1951-04-24 R. til Skibsreder A.E. Sørensen = AES., Svendborg. Næ. 1955-05-18 R. til PEDER MOST. (senere til C. Clausen) Rederi
før - efter
Solgt 1957-06-03 A. til Elin Anker Heegaard, Svendborg. Solgt 1958-03-13 A. til C. Clausen D/S A/S, København. Solgt 1958-11-27 A. til Sønderborg Rederi-A/S ved L.H. Andersen, Sønderborg. Oph. 1961-05-24 A. på Masnedø.
ReferencerKOP-4. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.12 Æ. og p.142 P: Ny motor indlagt 1952 på 113 iHK. Omb. 1954 til kreaturtransport. (Flg.) (AES-bogen 1959) p.117: Noter om skibet.
Tidligste år
 
1955 Seneste år
 
1961

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1899 - 1925 ÆRØ (II) NKSM / OYAK B. til Ærø D/S A/S, Ærøskøbing.
1925 - 1932 ÆRØSKØBING / ÆRØSKJØBING NKSM / OYAK B. til Ærø D/S A/S, Ærøskøbing. Næ. 1925-04-16 R. til ÆRØSKJØBING.
1932 - 1934 BAGENKOP NKSM / OYAK Solgt 1932-04-19 A. til D/S Marstal af 1932 A/S, Marstal, og næ. til BAGENKOP.
1934 - 1955 SVENDBORG OYAK Solgt 1934-04-12 A. til Kaptajn A.H. Petersen, senere J. Petersen, Svendborg, og næ. til SVENDBORG.
1955 - 1961 OYAK Solgt 1951-04-24 R. til Skibsreder A.E. Sørensen = AES., Svendborg. Næ. 1955-05-18 R. til PEDER MOST. (senere til C. Clausen)