Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQJB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / skonnert Brugstype PA / LST
BRT 450,05 / 459,76 NRT 278 DW 354 + 30 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608931 Byg.nr. 0096
Byg.år 1876 Værft B&W. Afløb 1876-04-22. Afleveret 1876-09-04. Bilbrev 1876-09-11. Reg.nr. B-22. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 163,8 x 22,1 x 11,3 fod, maskinrum 28,6 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. + Dampmaskine, 80 nHK, 320 iHK, 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikMat. klink af jern, 1 hoveddæk, 1 mellemdæk, rundt spejl, glat og lodret stævn. 43 I-kl. pax, 14 II-kl. pax, 75 dækspax.
Person-infoBesætning 17 mand. Kaptajn F.H. Cahnbley, København. Kaptajn Mads Petersen, Odense. Kaptajn J.V. Olsen, Randers. Kaptajn P.H. Hansen, Kbh. Kaptajn H.F. Ishøi, Kbh.
Reg.by København / Frederikshavn / Vejle Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1924-12-01 til Petersen & Albeck, København for oph.
ReferencerÅrbog 1988-04. FEN-04-0420. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.46: Hjs. fra 1885-04-17 i Frederikshavn, og fra 1921-05-21 i Vejle. Omb. 1885-05-09 til 288,94 BRT, og omb. 1888-03-24 til 459,76 BRT og 297,97 NRT. (Flg.) 1922 har målene: 441 BRT, 254 NRT, 347 + 30 DWt. 171,1 x 23,1 x 11,6 feet (kend.). (BOG) Optræder i årbog 1988 p.41 med billede langs Kvæsthusbroen 1897. (Rosendahl-2) p.182 + 184.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1925
Reference : Foto af BALDUR