ID-nummer | 10652 |
Skibsnavn | BALDUR |
Kend.bogstav. | NQJB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / skonnert |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 450,05 / 459,76 |
NRT | 278 |
DW | 354 + 30 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5608931 |
Byg.nr. | 0096 |
Byg.år | 1876 |
Værft | B&W. Afløb 1876-04-22. Afleveret 1876-09-04. Bilbrev 1876-09-11. Reg.nr. B-22. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 163,8 x 22,1 x 11,3 fod, maskinrum 28,6 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 80 nHK, 320 iHK, 2-cyl. compoundmaskine af værftets type. + Sejl. Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 hoveddæk, 1 mellemdæk, rundt spejl, glat og lodret stævn. 43 I-kl. pax, 14 II-kl. pax, 75 dækspax. |
Person-info | Besætning 17 mand. Kaptajn F.H. Cahnbley, København. Kaptajn Mads Petersen, Odense. Kaptajn J.V. Olsen, Randers. Kaptajn P.H. Hansen, Kbh. Kaptajn H.F. Ishøi, Kbh. |
Reg.by | København / Frederikshavn / Vejle |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1924-12-01 til Petersen & Albeck, København for oph. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1988-04. FEN-04-0420. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.46: Hjs. fra 1885-04-17 i Frederikshavn, og fra 1921-05-21 i Vejle. Omb. 1885-05-09 til 288,94 BRT, og omb. 1888-03-24 til 459,76 BRT og 297,97 NRT. (Flg.) 1922 har målene: 441 BRT, 254 NRT, 347 + 30 DWt. 171,1 x 23,1 x 11,6 feet (kend.). (BOG) Optræder i årbog 1988 p.41 med billede langs Kvæsthusbroen 1897. (Rosendahl-2) p.182 + 184. |
Tidligste år | 1876 |
Seneste år | 1925 |