Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYAY Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 5906 NRT 3577 DW 9250 + kul Klstr. -
BT - NT - IMO 5605958 Byg.nr. 0415
Byg.år 1923 Værft Fr. Krupp AG - Germaniawerft. Afløb 1923-04-13. Afleveret 1923-05-00. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 393,4 x 54,3 x 31,5 / 33,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 2600 iHK triple expansion maskine af værftets type, oliefyret, 3 kedler.
TeknikFart 11 knob. 2 dæk. 5 luger, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra TIJUCA (Ty.) Omdøbt til VIVA II (Pa.)
Rederi B. til Norddeutscher Lloyd, Bremen som LUDWIGSHAFEN, fra 1934 hos H'bg-Südamerik. D/S, H'bg., som TIJUCA. Indfl. 1946 til Danmark som krigsskadeserstatning. Solgt 1947-12-08 A. og 1948-04-26 R. til Ove Skou D/S A/S, København, og næ. til MARIE SKOU. Rederi
før - efter
Solgt 1956-06-01 R. til Viva Co. Maritima Ltda., Panama, og næ. til VIVA II. Oph. 1959-07-00 i Tyskland DDR. Iflg. (Mir.) oph. i Hamburg 1960-08-00.
ReferencerF2 som tysk. FEN-11-1530. H&S registr.H&S 1996:1573. SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.308: Som tysk minesprængt 1945-03-18 ved Sjællands Rev, bjærget til Århus. Overgivet 1946-01-10 til Ministry of War Transport, London. Overdraget 1946 til danske stat som krigsskadeerstatning fra Tyskland. (H&S 1996:1573) Beskrivelse af hændelse på Whampoa Red 1951-06-21 hvor M/S MARIE SKOU blev beskudt af kinesiske styrker. Kaptajnens uofficielle rapport til rederiet Ove Skou. (Mir.) Iflg. (Fred.) og Thorsøe oph. i Rostock.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1960
Reference : Foto af MARIE SKOU (I)
Reference : MARIE SKOU, beskydning i Kina .