Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKTQ Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 211 NRT 187 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1900 Værft Skibsbygmestre Gebr. Niestern & te Velde. Køllagt 1899-05-15. Afløb 1899-12-04. Skrog flyttet efter konkurs til G. & H. Bodewes værft. Afleveret 1900-02-00. Byg.by Martenshoek Byg.land Holland
Dimension 107,4 x 24,9 x 10,3 feet (kend.) og 104,8 x 24,2 x 10,0 feet (Malling). Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. jern og stål. 1 dæk. 3 master.
Person-infoKaptajn L. Nielsen. Besætning 5 mand. Alle omkom ved forliset 1902-03-25 ca.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Alloa & Stirling Ltd. A/S, København, BR. prokurist Arent P.C. Kløvborg, Ordrup. Rederi
før - efter
Forlist efter afgang 1902-03-25 fra Uddevalla. Borteblevet.
ReferencerÅrbog 1986-02. Årbog 1989-02. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1986 p.15: Om bygning. Tilsynsførende var J. Kusk Jensen. (BOG) Årbog 1989 p.11: Om de første stålskonnerter til Danmark. (Fred.) Forlist efter afgang 1902-03-25 fra Uddevalla på rejse til Granton. Borteblevet. Kaptajn og 5 mand omkommet. Skrog observeret kæntret 1902-03-30 i Nordsøen. (MK 17) p.148ff: Omtaler Jens Kusk Jensens opgaver i forbindelse med bygningen i Holland. (Malling). (Udkli) Personalia Kusk Jensen.
Tidligste år
 
1900 Seneste år
 
1902