Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPJK / OYYC Sam-kode SAM-0829 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2127 NRT 1349 DW 3550 + 150 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602444 Byg.nr. 0264
Byg.år 1905 Værft The Clyde Shipbuilding & Engineering Co. Afløb 1905-07-19. Afleveret 1905-08-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension 294,7 x 42,0 x 19,5 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 225 nHK, 1250 iHK triple expansion maskine værftets type.
TeknikFart 9 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra HELMER MØRCH Omdøbt til -
Rederi Solgt 1920-04-16 A. til DFDS, København. Endeligt overtaget 1920-07-17. Næ. 1923-11-26 A. til MAINE. Rederi
før - efter
Forlist 1937-08-12 i Atlanten ud for Boston efter kollision i tæt tåge. Skibet sunket.
ReferencerREF-41-2149. FEN-10-1287. KOP-1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(REF-41-2149) Kollision 1937-08-12 på rejse Ålborg til Jacksonville ud for Boston med DUCHESS OF ATHOLL, S/S MAINE sank. Besætningen bjærget af modparten. (CARL) p.145. (Mir.)
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1937
Reference : Dansk Damper vædres af Luksus-Damper ved Amerika og synker.
Reference : Foto af MAINE (I)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1905 - 1923 HELMER MØRCH NPJK B. til Det Dansk Russiske D/S A/S, København.
1923 - 1937 NPJK / OYYC Solgt 1920-04-16 A. til DFDS, København. Endeligt overtaget 1920-07-17. Næ. 1923-11-26 A. til MAINE.