Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OVZC Sam-kode SAM-0850 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 346,30 NRT 171,86 DW 696 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0393
Byg.år 1956 Værft Schiffsbau-Gesellschaft Unterweser. Afleveret 1956-12-00. Byg.by Bremerhaven Byg.land Tyskland
Dimension 164,4 x 27,9 x 14,8 feet (kend.) Maskine Diesel 450 iHK Deutz motor.
Teknik2 dæk, åben shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra STEVNSTRADER Omdøbt til -
Rederi Solgt 1976-01-00 til Kaptajn Ole Kramers, Gulstav Bagenkop, som eneejer, og næ. til GULSTAV TRADER. Befragtet fra Stevns Shipping, Svendborg. Rederi
før - efter
Forlist 1979-12-00 ved Pasajes, strandet efter motorstop under anduvning, slået til vrag.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) + (Forlis 1970) p. 55 + 189: Forlist 1979-12-00 på rejse Plymouth til Pasajes, Nordspanien, under anduvning til Pasajes drev skibet på land efter motorstop, brækkede i to dele, forskibet sank, agterskibet drev på land, hvorfra besætningen på 7 mand reddede sig.
Tidligste år
 
1976 Seneste år
 
1979

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1956 - 1976 STEVNSTRADER OVZC B. til partrederiet Tellus i Bremen som TELLUS. Indfl. 1971-04-13 R. til Skibsreder Thomas Højlund Hansen, Thurø, og næ. til STEVNSTRADER. Overgået 1973-06-14 R. til Partrederi ved samme som BR.
1976 - 1979 OVZC Solgt 1976-01-00 til Kaptajn Ole Kramers, Gulstav Bagenkop, som eneejer, og næ. til GULSTAV TRADER. Befragtet fra Stevns Shipping, Svendborg.