ID-nummer | 10850 |
Skibsnavn | SIRI II |
Kend.bogstav. | OURD |
Sam-kode | SAM-0869 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 282 / 346 |
NRT | 129 / 182 |
DW | 340 / 470 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0177 |
Byg.år | 1939 |
Værft | Scheepswerf Waterhuizen ved J.J. Pattje. Afleveret 1939-08-00. Omb. og forlænget 1957. |
Byg.by | Waterhuizen |
Byg.land | Holland |
Dimension | 126,0 x 23,1 x 8,0 feet (kend.) Fra 1957: 145,8 x 23,1 x 9,6 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 195 iHK Deutz motor. Ny motor instal. 1952 på 290 iHK Alpha-Diesel. |
Teknik | 1 dæk. |
Person-info | - |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | SIGBRIT |
Omdøbt til | SIRI MARIA |
Rederi | B. til Rederi-A/B Staffan, Gävle, som SIGURD. Indfl. 1949 til Skibsreder Svend E. Hansen, Svendborg, og næ. til SIGBRIT. Næ. 1949 til SIRI II. |
Rederi før - efter | Solgt 1976-04-00 til Interessentskab i Årøsund, og næ. til SIRI MARIA, med KR. Kaptajn Flemming Petersen, Årøsund. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.). (ID=93) p.77: S/h foto af skibet. |
Tidligste år | 1949 |
Seneste år | 1976 |