Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OURD Sam-kode SAM-0869 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 282 / 346 NRT 129 / 182 DW 340 / 470 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0177
Byg.år 1939 Værft Scheepswerf Waterhuizen ved J.J. Pattje. Afleveret 1939-08-00. Omb. og forlænget 1957. Byg.by Waterhuizen Byg.land Holland
Dimension 126,0 x 23,1 x 8,0 feet (kend.) Fra 1957: 145,8 x 23,1 x 9,6 feet (kend.) Maskine Diesel 195 iHK Deutz motor. Ny motor instal. 1952 på 290 iHK Alpha-Diesel.
Teknik1 dæk.
Person-info-
Reg.by Årøsund Reg.land Danmark Omdøbt fra SIRI II Omdøbt til -
Rederi Solgt 1976-04-00 til Interessentskab i Årøsund, og næ. til SIRI MARIA, med KR. Kaptajn Flemming Petersen, Årøsund. Rederi
før - efter
Forlist 1981-04-27 i Nordsøen ved gasfeltet Sola efter ladningsforskubning, kæntring. Skibet sank.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) + (Forlis 1970) p.190: Forlist 1981-04-27 på rejse fra Helsingborg til Hull i Nordsøen ved gasfeltet Sola. Efter ladningsforskubning og kæntring sank skibet.
Tidligste år
 
1976 Seneste år
 
1981

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1949 - 1949 SIGBRIT OURD B. til Rederi-A/B Staffan, Gävle, som SIGURD. Indfl. 1949 til Skibsreder Svend E. Hansen, Svendborg, og næ. til SIGBRIT.
1949 - 1976 SIRI II OURD B. til Rederi-A/B Staffan, Gävle, som SIGURD. Indfl. 1949 til Skibsreder Svend E. Hansen, Svendborg, og næ. til SIGBRIT. Næ. 1949 til SIRI II.
1976 - 1981 OURD Solgt 1976-04-00 til Interessentskab i Årøsund, og næ. til SIRI MARIA, med KR. Kaptajn Flemming Petersen, Årøsund.