Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXQH Sam-kode SAM-0999 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1695 NRT 958 DW 2596 + 289 Klstr. -
BT - NT - IMO 5402734 Byg.nr. 0216
Byg.år 1934 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1934-05-26. Afleveret 1934-07-28. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 292,3 x 41,7 x 16,8 / 20,0 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 1550 iHK 3-cyl. compoundmaskine af værftets type + LT turbine.
TeknikFart 12,5 knob, 1 dæk. 2 master, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til GYDA TORM
Rederi B. til Torm D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Overtaget 1940 af Ministry of War Transport, London, og sat i management i Newcastle hos Broomhill Steamship Ltd. Lå sidst i april 1940 i Manchester. Tilbageleveret til rederiet efter WW2. Næ. 1951 til GYDA TORM.
ReferencerÅrbog 1999-04. FEN-11-1495. U2. H&S registr.H&S 1996:3216. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3216) Fotos arkiveret. Specifikationsbog for maskine (Br. Corp.). (Fred.) (BOG) Årbog 1999 p.114: Under engelsk administration under hele WW2. (Tortzen-3) Styrmand A. Deigaards dagbogsnotater om Atlantsejlads. (Tortzen1-4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1934 Seneste år
 
1951
Reference : Foto af GYDA

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1934 - 1951 OXQH B. til Torm D/S A/S, København.
1951 - 1958 GYDA TORM OXQH B. til Torm D/S A/S, København. Næ. 1951 til GYDA TORM.