ID-nummer | 10869 |
Skibsnavn | GYDA |
Kend.bogstav. | OXQH |
Sam-kode | SAM-0999 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1695 |
NRT | 958 |
DW | 2596 + 289 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5402734 |
Byg.nr. | 0216 |
Byg.år | 1934 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1934-05-26. Afleveret 1934-07-28. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 292,3 x 41,7 x 16,8 / 20,0 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 1550 iHK 3-cyl. compoundmaskine af værftets type + LT turbine. |
Teknik | Fart 12,5 knob, 1 dæk. 2 master, 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | GYDA TORM |
Rederi | B. til Torm D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Overtaget 1940 af Ministry of War Transport, London, og sat i management i Newcastle hos Broomhill Steamship Ltd. Lå sidst i april 1940 i Manchester. Tilbageleveret til rederiet efter WW2. Næ. 1951 til GYDA TORM. |
Referencer | Årbog 1999-04. FEN-11-1495. U2. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:3216. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3216) Fotos arkiveret. Specifikationsbog for maskine (Br. Corp.). (Fred.) (BOG) Årbog 1999 p.114: Under engelsk administration under hele WW2. (Tortzen-3) Styrmand A. Deigaards dagbogsnotater om Atlantsejlads. (Tortzen1-4) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1934 |
Seneste år | 1951 |