Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYUH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1700 NRT 973 DW 2900 + 245 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608387 Byg.nr. 0234
Byg.år 1936 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1936-04-25. Afleveret 1936-06-27. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 292,0 x 41,7 x 16,4 / 19,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1550 iHK 3-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 12,5 knob. 2 dæk, shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by Esbjerg / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til LONGTAKER (Pa.)
Rederi B. til JL - Vesterhavet D/S A/S, København. Overgået 1938-02-12 A. til Rederiet Ocean A/S, København. Rederi
før - efter
Oplagt 1940-04-09 i USA. Lå sidst i april 1940 i New York. Overtaget 1941-08-02 af US War Shipping Administration, og næ. til LONGTAKER af Panama. Forlist 1941-08-17 syd for Island efter torpedering af tysk ubåd.
ReferencerFEN-03-0359. U2. F2. H&S registr.H&S 1996:3234. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3234) Fotos arkiveret. (Fred.) Hjemsted fra 1940-09-04 København. Forlist 1941-08-17 på rejse New York til Reykjavik i Nordatlanten syd for Island efter torpedering af tysk ubåd U-38. 24 omkom, heraf 6 danske, 1 dansk blev reddet. 3 mand reddet af US destroyer LANSDALE den 1941-11-08 efter 19 døgn på flåde. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.184. (Søulyk.) 1946 nr.111-II.
Tidligste år
 
1936 Seneste år
 
1941
Reference : Foto af SESSA