Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYBQ Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 1774 / 2929 NRT 925 / 1693 DW 2675 Klstr. -
BT - NT - IMO 5308873 Byg.nr. 0275
Byg.år 1948 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1947-05-23. Afleveret 1948-01-20. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 313,1 x 43,4 x 15,3 / 18,4 feet (kend.) Maskine Diesel 3200 iHK B&W 8-cyl. 2SA type 850-VF-90 motor.
TeknikFart 14,5 knob, 2 dæk åben / lukket shelterdæk type. Køleanlæg.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til BAALBECK (Libanon)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1968-03-11 R. til Associated Levant Lines Ltd., Beyrouth, Libanon, og næ. til BAALBECK. Forlist 1978-12-01 mens skibet lå langs kaj i Beirut, oplagt, formodning om viljeshandling bag sænkningen. (Mir.)
ReferencerÅrbog 1982-06. H&S registr.H&S 1996:3275. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3275) Fotos arkiveret. Specifikationsbog for skrog og maskine. (Fred.) (SR-foto) Bemærkning på bagside af fot med havari på skrog (Cherbourg 1959) men dette er ikke korrekt. Antageligt havariet i 1966 ved kollision i Dunkerque (Søulyk.) 1966 nr. 188. (BOG) Årbog 1982 p122.
Tidligste år
 
1948 Seneste år
 
1978
Reference : Foto af SAMOS