ID-nummer | 10912 |
Skibsnavn | SAMOS |
Kend.bogstav. | OYBQ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1774 / 2929 |
NRT | 925 / 1693 |
DW | 2675 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5308873 |
Byg.nr. | 0275 |
Byg.år | 1948 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1947-05-23. Afleveret 1948-01-20. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 313,1 x 43,4 x 15,3 / 18,4 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 3200 iHK B&W 8-cyl. 2SA type 850-VF-90 motor. |
Teknik | Fart 14,5 knob, 2 dæk åben / lukket shelterdæk type. Køleanlæg. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | BAALBECK (Libanon) |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1968-03-11 R. til Associated Levant Lines Ltd., Beyrouth, Libanon, og næ. til BAALBECK. Forlist 1978-12-01 mens skibet lå langs kaj i Beirut, oplagt, formodning om viljeshandling bag sænkningen. (Mir.) |
Referencer | ORG-N. Årbog 1982-06. |
H&S registr. | H&S 1996:3275. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3275) Fotos arkiveret. Specifikationsbog for skrog og maskine. (Fred.) (SR-foto) Bemærkning på bagside af fot med havari på skrog (Cherbourg 1959) men dette er ikke korrekt. Antageligt havariet i 1966 ved kollision i Dunkerque (Søulyk.) 1966 nr. 188. (BOG) Årbog 1982 p122. |
Tidligste år | 1948 |
Seneste år | 1978 |