Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2776 NRT - DW 5350 Klstr. -
BT - NT - IMO 6424466 Byg.nr. 0279
Byg.år 1947 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1945-01-09. Afleveret 1947-11-31. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 333,8 x 50,11 x 12,8 / 30,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1800 iHK 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikHANSA B type. Fart 11,0 knob. 2 dæk, åben shelterdæktype, 2 master.
Person-info-
Reg.by Odessa Reg.land Rusland Omdøbt fra LANGEOOG (Ty.) ex HUBERFELS (Ty.) Omdøbt til -
Rederi Kontraheret af Schiffahrt-Treuhand, Hamburg, til D/G Hansa, Bremen, og planlagt som HUBERFELS (Ty.). Overdraget 1945-04-07 til Norddeutscher Lloyd og næ. til LANGEOOG (Ty.) Rederi
før - efter
Overtaget 1945-05-05 i København af de allierede. Overdraget Rusland, Black Sea Shipping Co., Odessa, og næ. til MECHANIK AFFANASIEV. Overdraget 1964 til Far-Eastern Shipping Co., Vladivostok, og næ. til SERPUKHOV. Oph. 1975-09-20 i Aioi hos Ishikawajima Kogyo KK.
ReferencerHANSA. H&S registr.H&S 1996:3279.
Bemærkninger(H&S 1996:3279) Fotos arkiveret. Specifikationsbog for skrog og maskine. (MK 7) p.131: Bygningshistorie for skib under Hansaprogrammet. (Mir.) (Fred.) Hansa p.35. nr.61.
Tidligste år
 
1947 Seneste år
 
1975