ID-nummer | 10927 |
Skibsnavn | COOLANGATTA (Sv.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST / KØLE |
BRT | 2541 |
NRT | - |
DW | 3332 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5079185 |
Byg.nr. | 0294 |
Byg.år | 1949 |
Værft | Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1949-04-29. Afleveret 1949-12-16. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 110,8 m, Lgd.pp. 100,6 m, Br. 14,9 meter (Mir.) |
Maskine | Diesel 3200 bHK B&W motor. |
Teknik | Fart 16 knob. Køleskib. |
Person-info | - |
Reg.by | Stockholm |
Reg.land | Sverige |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | COOLADY (Cyp.) |
Rederi | B. til Transatlantic A/B, Stockholm, Sverige (Afløb som FRUIT QUEEN). |
Rederi før - efter | Solgt 1969 til Alma Shipping Co., Famagustaog næ. til COOLADY. Solgt 1969 til Instituto Cubano de la Pesca, Havana, og næ. til OCEANO ANTARTICO. Solgt 1990 til Cubas regering og næ. til CACARAJICARA. Oph. 1991 i Bahia Honda. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1982-06. |
H&S registr. | H&S 1996:3294. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3294) Fotos arkiveret. Nogle specifikationer i brev. (BOG) Optræder i årbog 1982 p.121 som b. til Per Gjerding i Bergen som FRUIT QUEEN, men straks videresolgt il Transatlantic i Göteborg. |
Tidligste år | 1949 |
Seneste år | 1991 |