ID-nummer | 10946 |
Skibsnavn | SUSAA (I) |
Kend.bogstav. | NGJK |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1237 |
NRT | 730 |
DW | 1880 + 170 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 3003925 |
Byg.nr. | 0032 |
Byg.år | 1901 |
Værft | Fevigs Jernskibsbyggeri. Afløb 1901-06-29. Afleveret 1901-08-00. |
Byg.by | Grimstad |
Byg.land | Norge |
Dimension | 235,1 x 35,1 x 17,0 / 20,3 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 650 iHK, triple expansion maskine fra Richardsons Westgarth & Co., Middlesbrough. 1 kedel med 3 fyr. |
Teknik | Fart 8,5 knob. Mat. klink af stål og jern, 1 dæk, 2 master, 3 luger, 3 enkeltbomme. |
Person-info | Kaptajn Thormod Basse, 1926- |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | CURT (Sv.) ex LIZZIE (Sv.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Percivald Rederi-A/B, Landskrona som LIZZIE (JMKD), senere flere ejere og næ. til CURT af Malmö. Indfl. 1926-02-17 R. til Hetland D/S A/S, København, og næ. til SUSAA. |
Rederi før - efter | Forlist 1933-11-12. Strandet ved Heath Point syd for Anticosti i St.Lawrencefloden, slået til vrag. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1990:0837. H&S 1990:0801. H&S 1990:0804. |
Bemærkninger | (Basse) p.6f: Kolliderede 1927-01-27 med S/S MIRATERRA, Portugal, ud for Sagres. Skibet var under 1930'erkrisen oplagt i flere perioder. (Fred.) (Mir.) Forlist 1933-11-12 på rejse fra Godthåb til Charleston, Quebec distrikt, ballastet. Strandet ved Heath Point syd for Anticosti i St. Lawrencefloden og slået til vrag. Besætningen bjærget i egne både efter et par timers roning. (H&S 1990:0837) Regninger fra 1928. (H&S 1990:0801 + H&S 1990:0804) To regnskabsbøger for kul 1933 ca. og hovmesteren 1926-1927. |
Tidligste år | 1901 |
Seneste år | 1933 |