Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGJK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1237 NRT 730 DW 1880 + 170 Klstr. -
BT - NT - IMO 3003925 Byg.nr. 0032
Byg.år 1901 Værft Fevigs Jernskibsbyggeri. Afløb 1901-06-29. Afleveret 1901-08-00. Byg.by Grimstad Byg.land Norge
Dimension 235,1 x 35,1 x 17,0 / 20,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 650 iHK, triple expansion maskine fra Richardsons Westgarth & Co., Middlesbrough. 1 kedel med 3 fyr.
TeknikFart 8,5 knob. Mat. klink af stål og jern, 1 dæk, 2 master, 3 luger, 3 enkeltbomme.
Person-infoKaptajn Thormod Basse, 1926-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CURT (Sv.) ex LIZZIE (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Percivald Rederi-A/B, Landskrona som LIZZIE (JMKD), senere flere ejere og næ. til CURT af Malmö. Indfl. 1926-02-17 R. til Hetland D/S A/S, København, og næ. til SUSAA. Rederi
før - efter
Forlist 1933-11-12. Strandet ved Heath Point syd for Anticosti i St.Lawrencefloden, slået til vrag.
ReferencerORG-N. H&S registr.H&S 1990:0837. H&S 1990:0801. H&S 1990:0804.
Bemærkninger(Basse) p.6f: Kolliderede 1927-01-27 med S/S MIRATERRA, Portugal, ud for Sagres. Skibet var under 1930'erkrisen oplagt i flere perioder. (Fred.) (Mir.) Forlist 1933-11-12 på rejse fra Godthåb til Charleston, Quebec distrikt, ballastet. Strandet ved Heath Point syd for Anticosti i St. Lawrencefloden og slået til vrag. Besætningen bjærget i egne både efter et par timers roning. (H&S 1990:0837) Regninger fra 1928. (H&S 1990:0801 + H&S 1990:0804) To regnskabsbøger for kul 1933 ca. og hovmesteren 1926-1927.
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1933