| ID-nummer | 10961 |
Skibsnavn | ARIZONA (II) |
| Kend.bogstav. | OYAY |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
| BRT | 5513 |
NRT | 2983 |
DW | 9120 |
Klstr. | - |
| BT | - |
NT | - |
IMO | 5024324 |
Byg.nr. | 0347 |
| Byg.år | 1960 |
Værft | Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Køllagt 1959-07-20. Afløb 1959-12-17. Afleveret 1960-03-18. Bilbrev 1960-02-16. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
| Dimension | 429,4 x 58,6 x 24,7 / 25,4 feet (kend.) Lgd.o.a. 450-02 feet. |
Maskine | Diesel 6400 iHK B&W 7-cyl. 762-VTBF-115 motor. |
| Teknik | Fart 15 knob, 2 dæk åben shelterdæk type, 12 pax. i 8 + 2 kamre. Isforstærket Kl. 3. Middelfyldig stævn, krydserhæk, 2 master. |
| Person-info | - |
| Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | ENRICO DANDOLO (It.) |
| Rederi | B. til DFDS København. |
Rederi før - efter | Solgt 1967-12-08 R. til Sidarma, Venedig, og næ. til ENRICO DANDOLO. Solgt 1977 til Greekland Shipping Co., Piræus, og næ. til FILIA. Solgt 1981 til Discus Maritime Inc., Piræus, og næ. til CALIOPE. Solgt 1982 til Discus Maritime Inc., Panama, uden næ. Solgt 1984 til Calmare Navigation CO., Panama, og næ. til LUCKY. Oph. 1987-02-27 i Chittagong hos Amin Ship Breakers. |
| Referencer | ORG-N. REG-01-0181. |
H&S registr. | H&S 1996:3347. |
| Bemærkninger | (H&S 1996:3346) Specifikationsbøger for skrog og maskine m.m. arkiveret. (Fred.) (Maskinisten 1960) Navngivet af overpræsidentfrue grevinde Moltke. Sidste af serien på 8 skibe (Serien bestod af BRASILIEN (II), ECUADOR, ALABAMA (II), VIRGINIA (III), COLORADO, PENNSYLVANIA (II) og MINNESOTA). (REG-01-0181) Yderligere registreringsdata om ejerforhold. (Mir.) |
Tidligste år | 1960 |
Seneste år | 1987 |