Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA / RORO
BRT 2356 NRT - DW 955 / 850 Klstr. -
BT - NT - IMO 5285100 Byg.nr. 0351 / 0111
Byg.år 1960 Værft Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S udrustede, skroget bygget hos Aarhus Flydedok og Maskinfabrik. Afløb 1960-01-19. Afleveret 1960-06-11. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 88,5 m, Lgd.pp. 79,3 m, Br. 15,4 meter (Mir.) Maskine Diesel. 5760 iHK på 2 stk. B&W motorer værftets type.
TeknikFart 17 knob.
Person-infoBesætning 45 mand.
Reg.by Stockholm Reg.land Sverige Omdøbt fra - Omdøbt til CALMAR NYCKEL (Sv.)
Rederi B. til Bonnierföretagen A/B - Lion Steamship Co. A/B, Stockholm. Rederi
før - efter
Næ. 1964 til CALMAR NYCKEL. Solgt 1965 til Siljarederiet A/B, Turku, og næ. til HOLMIA. Solgt 1971 til Navigazione Toscana, Livorno, og næ. til FLAMINIA NUOVA. Nye ejere / nye navne: 1974 næ. til CAPO BIANCO af Livorno. Fra 1992 næ. til DANIA MARINE af Panama. Fra 1994 næ. til RANEEM I af Jeddah. Fra 1997 næ. til SHOROUK af Jeddah. Fra 1998 næ. til SHOROK 1 af Honduras. Udslettet i Mir.-register 2011-08-24 - tvivlsom eksistens.
ReferencerAAR R-01. Fartøj BYG K-10. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1297. H&S 1996:3351.
Bemærkninger(H&S 1996:1297 = AAR R-01) Generalarrangement. (H&S 1996:1297 = BYG K-10) Specifikationsbog for skrog, maskine og el. (JM) Udført i samarbejde med Helsingør (byggenr. 0351). (Mir.) (H&S 1996:3351) Specifikationsbøger for skrog og maskine, generalarrangement m.m. arkiveret.
Tidligste år
 
1960 Seneste år
 
2011