ID-nummer | 10963 |
Skibsnavn | PRINS BERTIL (Sv.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | PA / RORO |
BRT | 2356 |
NRT | - |
DW | 955 / 850 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5285100 |
Byg.nr. | 0351 / 0111 |
Byg.år | 1960 |
Værft | Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S udrustede, skroget bygget hos Aarhus Flydedok og Maskinfabrik. Afløb 1960-01-19. Afleveret 1960-06-11. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 88,5 m, Lgd.pp. 79,3 m, Br. 15,4 meter (Mir.) |
Maskine | Diesel. 5760 iHK på 2 stk. B&W motorer værftets type. |
Teknik | Fart 17 knob. |
Person-info | Besætning 45 mand. |
Reg.by | Stockholm |
Reg.land | Sverige |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | CALMAR NYCKEL (Sv.) |
Rederi | B. til Bonnierföretagen A/B - Lion Steamship Co. A/B, Stockholm. |
Rederi før - efter | Næ. 1964 til CALMAR NYCKEL. Solgt 1965 til Siljarederiet A/B, Turku, og næ. til HOLMIA. Solgt 1971 til Navigazione Toscana, Livorno, og næ. til FLAMINIA NUOVA. Nye ejere / nye navne: 1974 næ. til CAPO BIANCO af Livorno. Fra 1992 næ. til DANIA MARINE af Panama. Fra 1994 næ. til RANEEM I af Jeddah. Fra 1997 næ. til SHOROUK af Jeddah. Fra 1998 næ. til SHOROK 1 af Honduras. Udslettet i Mir.-register 2011-08-24 - tvivlsom eksistens. |
Referencer | AAR R-01. Fartøj BYG K-10. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:1297. H&S 1996:3351. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1297 = AAR R-01) Generalarrangement. (H&S 1996:1297 = BYG K-10) Specifikationsbog for skrog, maskine og el. (JM) Udført i samarbejde med Helsingør (byggenr. 0351). (Mir.) (H&S 1996:3351) Specifikationsbøger for skrog og maskine, generalarrangement m.m. arkiveret. |
Tidligste år | 1960 |
Seneste år | 2011 |