Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYYJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 356 NRT 202 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0354
Byg.år 1884 Værft Motala Mekaniska Verkstad A/B. Afløb 1884-08-17. Byg.by Norrköping Byg.land Sverige
Dimension 144,7 x 24,6 x 10,3 feet (kend.) Lgd.pp. 144-0 fod, Br.p.sp. 24-5 fod Dybgang 9-10 fod. Maskine Dampmaskine 385 iHK 2-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 11 knob. 1 dæk. 69 pax, senere 150, under krigen 12 senere forhøjet til næsten 200 pax.
Person-info-
Reg.by Nexø Reg.land Danmark Omdøbt fra CARL VON LINNÉ (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Ångfartygs-A/B Linné, Stockholm, solgt 1898-03-31 til Wasa Nordsjö Ångfartygs A/B, solgt 1911 til Sverige-Nord-Finland, s. 1913-03-17 til Svea A/B Stockholm. Indfl. 1938-11-19, købebrev, til Det Østbornholmske D/S A/S, Nexø, og næ. til CARL. Rederi
før - efter
Sejlet som afløser i 1939 og under WW2. Solgt 1948-06-21 A. til Dalifa A/S, København, uden næ. Forlist 1948-10-25 ved Stora Tärnskär Sydfinland efter grundstødning. Skibet sank.
ReferencerH2. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Søulyk.) 1940, 1944, 1948. (UDKLIP) Fartøj spec. Forliset. (Fred.) Data. (Mk12) pp. 167-180: Skibets historie. I fart fra 1938-11-00, oplagt 1939-04-01. I fart 1940-04-09 til juni og igen fra 1940-08-21 til efter WW2, fra 1941 med 195 pax til 1945, hvor antallet en overgang blev formindsket til 12 for igen at blive forøget. Forlist 1948-10-25 på rejse Helsinki til Göteborg i orkan ud for Stora Tärnskär. (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1948