Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 11062 | Skibsnavn | KEGNÆS | ||||
Kend.bogstav. | - | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 2944 | NRT | 1572 c. | DW | 5300 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 3008790 | Byg.nr. | 0081 |
Byg.år | 1946 | Værft | Aalborg Værft A/S. Afløb 1945-06-01. Afleveret 1946-08-10. | Byg.by | Ålborg | Byg.land | Danmark |
Dimension | 342,8 x 51,0 x 18,2 feet (kend.). | Maskine | Dampmaskine 1800 iHK 4-cyl. compoundmaskine af B&Ws type + LT turbine, oliefyring. | ||||
Teknik | HANSA B type. Fart 11 knob. 2 dæk, åben shelterdæk type. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | NOBISTOR (Ty.) | Omdøbt til | TRAVIATA (Sv.) |
Rederi | Kontraheret af besættelsesmagten, Schiffahrt-Treuhand GmbH., Hamburg, med planlagt navn NOBISTOR (Ty.). Overt. 1945-05-05 af danske stats A/S af 6/2 1943 og navngivet KEGNÆS, men aldrig i drift med dette navn. | Rederi før - efter | Solgt 1946-08-10 (afleveringen) til Soya Rederi-A/B, Stockholm, og næ. til TRAVIATA. Solgt 1947 til A/B Allhems Forlag, Malmö, og næ. til BOKEFOSS. Solgt 1953 til E.B. Aaby's Rederi A/S, Oslo, og næ. til ALA (LCQZ). Senere brændt, rep., solgt til Østen. Solgt 1957 til Wheelock, Marden & Co., Hong Kong, og næ. til MOONLOCK. Solgt 1957 til Far Eastern & Panama Transport Corp., Panama, og næ. MOON. Kollideret med NISSHUN MARU og forlist 1960-11-17 på position 32.19 N og 133.18 E. | ||||
Referencer | HANSA. ORG-N. | H&S registr. | - | ||||
Bemærkninger | (Fred.) p.225:Detaljer. (MK 7) p.134: Bygningsdata. (Mir.) | ||||||
Tidligste år | 1945 | Seneste år | 1960 |