ID-nummer | 11068 |
Skibsnavn | SIRI |
Kend.bogstav. | OUQF |
Sam-kode | SAM-0912 |
Rig-Maskine | Galease / SMH |
Brugstype | LST |
BRT | 138 / 134 |
NRT | 107 / 98 |
DW | 180 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0396 |
Byg.år | 1921 |
Værft | Germaniawerft, Krupp A.G. Afleveret 1921-02-00. |
Byg.by | Kiel |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 98 x 22,3 x 7,0 feet (kend.) |
Maskine | Sejl, galeaserigning + Diesel 106 iHK Callesen motor (fra 1923). |
Teknik | Mat. stål, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, udfaldende stævn. Maskinen agter. |
Person-info | Kaptajn Svend E. Hansen. |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | CHRISTIAN |
Omdøbt til | ARVI |
Rederi | Solgt 1935 til Kaptajn Svend E. Hansen, Kerteminde og næ. til SIRI med hjs. Svendborg. |
Rederi før - efter | Minesprængt 1946-10-30 på rejse fra Køge til Hamburg. Bjærget og rep. Minesprængt igen 1949-01-27 ud for Gedser på rejse fra Ålborg til Nysted. Skibet sank, blev bjærget og rep. Solgt 1951til I/S Arvi, Marstal og næ. til ARVI. |
Referencer | Årbog 1981-09. REG-01-0217. H2. B2. F2. KOP-1. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Flg.) Diverse + (BOG) Årbog 1981 p.108: Strandet 1927-02-03 ved Thyborøn på rejse fra Leith til Nykøbing M. Bjæget og rep. 1927-11-29 reg. til Kaptajn Belkin i Sønderborg. Minesprængt to gange: i 1946 og i 1949. Sidste gang bjærget af tyske interesser og først 1951 tilbagesolgt til Danmark. (Krigsforlis) nr.685. (Søulyk.) 1946 nr.307. Forlisposition 54.33'5 N og 010.14 E. Mindre beskadigelser, fortsatte rejsen for egen hjælp. (Krigsforlis) nr.713. (Søulyk.)1949 nr.323. Forlisposition 6 sm WtS for Gedser. Ved forliset omkom 1 mand. Resten, 6 mand inkl. kaptajnens hustru og barn blev bjærget af patruljebåd i nærheden. (ID=3481) p.74: Data. |
Tidligste år | 1935 |
Seneste år | 1949 |