ID-nummer | 11069 |
Skibsnavn | ARVI |
Kend.bogstav. | OUQF |
Sam-kode | SAM-0912 |
Rig-Maskine | Galease / SMH |
Brugstype | LST |
BRT | 134 / 149 |
NRT | 98 / 96 |
DW | 180 / 230 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0396 |
Byg.år | 1921 |
Værft | Germaniawerft, Krupp A.G. Afleveret 1921-02-00. |
Byg.by | Kiel |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 98 x 22,3 x 5,5 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Galeaserigning. + Diesel 106 iHK Callesen motor (fra 1923). 1953 instal. 180 iHK Alpha-Diesel 4-cyl. 2SA motor. |
Teknik | Mat. stål, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, udfaldende stævn. Maskinen agter. |
Person-info | - |
Reg.by | Marstal |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | SIRI |
Omdøbt til | HAMMERODDE |
Rederi | Minesprængt igen 1949-01-27 ud for Gedser på rejse fra Ålborg til Nysted. Skibet sank, blev bjærget og rep. Solgt 1951til I/S Arvi, Marstal og næ. til ARVI. |
Rederi før - efter | Solgt 1963-12-13 R. til Rederi-I/S Hammerodde, Allinge, og næ. til HAMMERODDE. |
Referencer | Årbog 1981-09. REG-01-0217. KOP-2. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Flg.) Diverse + (BOG) Årbog 1981 p.108: Minesprængt to gange: i 1946 og i 1949. Sidste gang bjærget af tyske interesser og først 1951 tilbagesolgt til Danmark. (Fred.) p.285. (REG-01-0217) Yderligere registreringsdata om ejerforhold. (ID=3481) p.74: Data. |
Tidligste år | 1951 |
Seneste år | 1963 |