Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRBT / OXVC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype BGS
BRT 323 / 324 NRT 116 DW 155 + 85 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603095 Byg.nr. 0285
Byg.år 1909 Værft G. Seebeck A.G., Geestemünde. Afløb 1908. Afleveret 1909-01-00. Byg.by Bremerhaven Byg.land Tyskland
Dimension 137,7 x 25,9 x 12,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 96 nHK, 675 iHK triple expansion af værftets type.
Teknik1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. for værftets regning, solgt til Em. Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, København. Rederi
før - efter
Beslaglagt 1940-04-09 i Tanger, beordret til Gibraltar, opbragt af fransk krigsskib undervejs og ført til Casablanca. Lå sidst i april1 940 i Casablanca. Forlist 1943-02-15 i Nordafrika efter minesprængning under arbejde for de Allierede.
ReferencerU2. F2. Årbog 2002-05. FEN-14-1928. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(MK 20) 1998: Artikel af Chr. Lund med data om skibets aktiviteter under WW2, side 47-62. (BOG) Årbog 2002 p.91-118. Foto og historie. (FEN-14-1928) 2 fotos. (Tortzen1-2, 4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.353. (Søulyk.) 1946 nr.54-II.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1943
Reference : Foto af bugserbåden GEIR