Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFJL / OZEA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1735 NRT 1025 DW 2688 + 187 Klstr. -
BT - NT - IMO 1168002 Byg.nr. 0160
Byg.år 1924 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afleveret 1924-04-29. Reg.nr. C-431. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 261,1 x 40,1 x 16,9 / 20,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 820 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, welldæk type. 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Myren D/S A/S, København, R. 1924-03-21. Rederi
før - efter
Beslaglagt 1940-04-09 i Manchester af England. Overdraget 1940-04-26 i Rouen til Frankrig og næ. ?. Afsejlet til Brest, hvor skibet blev blev leveret tilbage til England og næ. igen ? til MARGIT, bestyret af Atkinson & Prickett, Hull. Forlist 1944-02-07 i Atlanterhavet på rejse Tyne, England til Reykjavik, Island ved torpedering eller med bomber fra tysk ubåd U.985.
ReferencerORG-N. U2. F2. Årbog 1999-04. Årbog 2008-05. H&S registr.-
Bemærkninger(MK 20) 1998: Artikel af Chr. Lund med data om skibets aktiviteter under WW2, side 47-62. (Fred.) p.184: Alle omkom, deraf 15 danske søfolk. (BOG) Årbog 1999 p.115, 124 + Årbog 2008 p.91: Krigsbegivenheder. (Mir.) Forlisposition for angrebet fra tyske U-985 var 61.30 N og 010.30 W. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.462. (Søulyk.) 1946 nr.84-II. Ved forliset omkom 14 danske og ukendt antal udlændinge.
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1944