ID-nummer | 11110 |
Skibsnavn | SYDLAND |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 5133 |
NRT | 3185 |
DW | 8000 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1057841 |
Byg.nr. | 0173 |
Byg.år | 1911 |
Værft | Wood, Skinner & Co. Afløb 1911-10-10. Afleveret 1911-11-00. |
Byg.by | Newcastle |
Byg.land | England |
Dimension | 385,0 x 54,0 x 27,8 feet (LR) |
Maskine | Dampmaskine triple expansion type fra North Eastern Marine Engine Works, Sunderland. |
Teknik | 2 dæk. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | SEATTLE (No.) ex BANGOR (No.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Bangor A/S, Kristiania, som BANGOR (No.). Solgt 1914 til G.W. Bueneck, Kristiania, og næ. til SEATTLE. Indflaget 1915-03-00 til Albert Jensen og næ. til SYDLAND. |
Rederi før - efter | Overtaget 1915 til American Transatlantic Co. Inc. New York, og næ. til SEATTLE. Opbragt 1915 og beslaglagt ved Falklandsøerne af engelsk orlogsskib. Bestyret af Everett & Newbigin, London. Senere overdraget til Sydafrika. Solgt 1927-07-00 til Matsuoka Kabushiki Kisen Kaisya, Fuchu, og næ. til TOYOKAWA MARU. Forlist 1945-07-05 ud for Shimonoseki efter minesprængning. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1986-05. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1986 p.136, 147. (Fred.) (Mir.) |
Tidligste år | 1911 |
Seneste år | 1945 |