Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKHM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1166 NRT 730 DW 790 + 110 Klstr. -
BT - NT - IMO 3000321 Byg.nr. 0036
Byg.år 1882 Værft Kockums Mekaniska Verkstad. Afløb 1892-09-30. Afleveret 1883-02-21. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 229,6 x 30,6 x 14,6 / 21,6 feet (kend.) Lgd.o.a. 237,5 feet. Maskine Dampmaskine 200 nHK, 800 iHK 2-cylinders compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 11 knob. Mat.: Klink af jern. 3 dæk, awningdæk type.
Person-infoKaptajn L.D. Lyderslev, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CERES (Sv.) Omdøbt til -
Rederi B. til Sydsvenska Ångbåts-A/B, Malmö, som CERES. Solgt 1899-05-04 R. til DFDS, København, for fart på Island. Rederi
før - efter
Fra 1917 disponeret af Islands Ministerium, Reykjavik. Forlist 1917-07-13 i Nordatlanten på rejse Fleetwood til Reykjavik efter torpedering fra tysk ubåd.
ReferencerÅrbog 1975-06. F1. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1975 p.93. (Fred.) 2 besætningsmedlemmer omkom ved torpederingen. Resten kom i bådene ind til øen South Yust. (Mir.) Torpederet fra tysk ubåd U-88 på position 56.00 N og 012.00 W. (Krigsforlis 1914-1918) nr.183. Ved forliset omkom maskinmester og fyrbøder på vagt. Resten kom i egne både og satte kurs ESE mod øen South Yust og blev landsat i byen Bärnich.
Tidligste år
 
1882 Seneste år
 
1917