ID-nummer | 11139 |
Skibsnavn | DANMARK |
Kend.bogstav. | NLWG |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 125,97 |
NRT | 119 |
DW | - |
Klstr. | 62,5 / 63,5 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1852 |
Værft | Skibsbygmester P. Barfoed. Bilbrev 1852-07-10. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 75,7 x 20,2 x 11,4 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnerrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget fladt spejl, stævn med galion og krølle. |
Person-info | Kaptajn R.I. Pi, 1860-1862 (MC). Kaptajn R.B. Boye, 1871. |
Reg.by | Helsingør / Marstal / Århus |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til partrederi (I/S) med N.P. Kirck som BR., Helsingør. |
Rederi før - efter | Fra 1866 til 1874 midlertidigt reg. i Marstal. Ejer 1871 P.K. Rasmussen, Marstal (BV 1871). Solgt 1874-05-00 til kaptajn H. Tanggaard, Århus, uden næ. Forlist 1885-02-16 på rejse fra Marseille til Oporto. I storm ved Coruna kappedes master, med skibet forliste. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1972-09. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1972 p.138. (BOG) Mercantil-Calender 1862. (Fred. H'ør) Ved forliset blev besætningen bjærget. Skibsvraget blev bjærget af dampskib og lokal lods og solgt i Spanien. (JM) I Fred.manus. er bygmesteren P. Barfoed, Helsingør. (Rosendahl-2) p.141: Data. Bygmester P. Barfoed. Detaljer om registreringen 1866-1874. |
Tidligste år | 1852 |
Seneste år | 1885 |