Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLWG Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 125,97 NRT 119 DW - Klstr. 62,5 / 63,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1852 Værft Skibsbygmester Løve. Bilbrev 1852-07-10. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 75,7 x 20,2 x 11,4 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnerrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget fladt spejl, stævn med galion og krølle.
Person-infoKaptajn R.I. Pi, 1860-1862 (MC). Kaptajn R.B. Boye, 1871.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi (I/S) med N.P. Kirck som BR., Helsingør. Rederi
før - efter
Fra 1866 til 1874 midlertidigt reg. i Marstal. Ejer 1871 P.K. Rasmussen, Marstal (BV 1871). Solgt 1874-05-00 til kaptajn H. Tanggaard, Århus, uden næ. Forlist 1885-02-16 på rejse fra Marseille til Oporto. I storm ved Coruna kappedes master, med skibet forliste.
ReferencerÅrbog 1972-09. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1972 p.138. (BOG) Mercantil-Calender 1862. (Fred. H'ør) Ved forliset blev besætningen bjærget. Skibsvraget blev bjærget af dampskib og lokal lods og solgt i Spanien. (JM) I Fred.manus. er bygmesteren P. Barfoed, Helsingør.
Tidligste år
 
1852 Seneste år
 
1885