Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. MBDN / NFMP Sam-kode - Rig-Maskine Fuldskib Brugstype LST
BRT 678,96 / 684 / 689 NRT 647,28 DW 979 Klstr. 323
BT - NT - IMO 5617944 Byg.nr. 0004
Byg.år 1875 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1875-09-07. Afleveret 1875-10-23. Bilbrev 1875-10-27. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 171,7 x 29,8 x 17,4 fod (kend.). 177,7 x 30,2 x 17,3 feet (LR). Maskine Sejl. Fuldskibsrigning. Fra 1892 omrigget til barkrigning.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk. 3 master, rundt spejl, skarp stævn med skæg og kvindelig galion.
Person-infoKaptajn Søen Nielsen, 1875-. Kaptajn Hans Andersen Mathiasen, 1894-1895 (Flg.) 1895. Kaptajn P. Nielsen, 1896. Kaptajn N.L. Hansen, 1897.
Reg.by St. Thomas / Nordby Reg.land Vestindien / Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DORIS BRODERSEN (Dk.)
Rederi B. til Købmand Hans Christian Brodersen, Flensborg, med hjs. på St. Thomas. Afg. første rejse 1875-11-06 for Rangoon. Hjemkom 1876-10-09. Rederi
før - efter
Solgt 1890-04-19 af Købmand Brodersens enke Dorthea Lucia Brodersen, f. Jordt, til skibsreder Peder Nielsen Winther, Nordby, uden næ. (NFMP). Rederiet hed 1892: Barkskibet Doris Brodersens Rederi A/S. Omb. 1892 til bark. Fra 1892 hjs. Nordby. Solgt 1908 til skibsreder G. Lauro, Italien og næ. til ANTONIETTA. Kondemneret 1913.
ReferencerVESTI. Årbog 1994-05. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 1994 p.80, 82, 96. (Fred. D-Kå) p.75f. Skibet var det førstbyggede på værftet, idet nr. 1 til 3 leveredes senere. Kendingsbogstaver ændret fra 1892 til NFMP. Fundet 1913-01-17 på position 36-10 N og 060 W og bjærget til Bermuda og kondemneret / afrigget til lægter. Målebrev 1875-10-27. (Mir.) (Rosendahl-2) p.113. (Flg.) 1883 p.XVIII.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1913