Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. MBDN / NFMP Sam-kode - Rig-Maskine Fuldskib Brugstype LST
BRT 678,96 / 684 / 689 NRT 647,28 DW 979 Klstr. 323
BT - NT - IMO 5617944 Byg.nr. 0004
Byg.år 1875 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 18785-09-07. Afleveret 1875-10-23. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 171,7 x 29,8 x 17,4 fod (kend.). 177,7 x 30,2 x 17,3 feet (LR). Maskine Sejl. Fuldskibsrigning. Fra 1892 omrigget til barkrigning.
TeknikMat. klink af jern. 1 dæk. 3 master, rundt spejl, skarp stævn med skæg og kvindelig galion.
Person-infoKaptajn S. Nielsen, 1875- Kaptajn H.A. Mathiasen, 1894-1895 (Flg.) 1895. Kaptajn P. Nielsen, 1896. Kaptajn N.L. Hansen, 1897.
Reg.by St. Thomas / Nordby Reg.land Vestindien / Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DORIS BRODERSEN (Dk.)
Rederi B. til Købmand Hans Christian Brodersen, Flensborg, med hjs. på St. Thomas. Afg. første rejse 1875-11-06 for Rangoon. Hjemkom 1876-10-09. Rederi
før - efter
Solgt 1890-04-19 af Købmand Brodersens enke Dorthea Lucia Brodersen, f. Jordt, til skibsreder Peder Nielsen Winther, Nordby, uden næ. (NFMP). Omb. 1892 til bark. Solgt 1908 til skibsreder G. Lauro, Italien og næ. til ANTONIETTA. Kondemneret 1913.
ReferencerÅrbog 1994-05. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 1994 p.80, 82, 96. (Fred.) p.76. Skibet var det førstbyggede på værftet, idet nr. 1 til 3 leveredes senere. Kendingsbogstaver ændret fra 1892 til NFMP. Fundet 1913-01-17 på position 36-10 N og 060 W og bjærget til Bermuda og kondemneret / afrigget til lægter. Målebrev 1875-10-27. (Mir.)
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1913