ID-nummer | 11159 |
Skibsnavn | DORIS BRODERSEN |
Kend.bogstav. | MBDN / NFMP |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Fuldskib |
Brugstype | LST |
BRT | 678,96 / 684 / 689 |
NRT | 647,28 |
DW | 979 |
Klstr. | 323 |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5617944 |
Byg.nr. | 0004 |
Byg.år | 1875 |
Værft | Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1875-09-07. Afleveret 1875-10-23 eller 1875-11-03. Bilbrev 1875-10-27. |
Byg.by | Flensborg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 171,7 x 29,8 x 17,4 fod (kend.). 177,7 x 30,2 x 17,3 feet (LR). |
Maskine | Sejl. Fuldskibsrigning. Fra 1892 omrigget til barkrigning. |
Teknik | Mat. klink af jern. 1 dæk. 3 master, rundt spejl, skarp stævn med skæg og kvindelig galion. |
Person-info | Kaptajn Søen Nielsen, 1875-. Kaptajn Hans Andersen Mathiasen, 1894-1895 (Flg.) 1895. Kaptajn P. Nielsen, 1896. Kaptajn N.L. Hansen, 1897. |
Reg.by | St. Thomas / Nordby |
Reg.land | Vestindien / Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | DORIS BRODERSEN (Dk.) |
Rederi | B. til Købmand Hans Christian Brodersen, Flensborg, med hjs. på St. Thomas. Afg. første rejse 1875-11-06 for Rangoon. Hjemkom 1876-10-09. |
Rederi før - efter | Solgt 1890-04-19 af Købmand Brodersens enke Dorthea Lucia Brodersen, f. Jordt, til skibsreder Peder Nielsen Winther, Nordby, uden næ. (NFMP). Rederiet hed 1892: Barkskibet Doris Brodersens Rederi A/S. Omb. 1892 til bark. Fra 1892 hjs. Nordby. Solgt 1908 til skibsreder G. Lauro, Italien og næ. til ANTONIETTA. Kondemneret 1913. |
Referencer | VESTI. Årbog 1994-05. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1994 p.80, 82, 96. (Fred. D-Kå) p.75f. Skibet var det førstbyggede på værftet, idet nr. 1 til 3 leveredes senere. Kendingsbogstaver ændret fra 1892 til NFMP. Fundet 1913-01-17 på position 36-10 N og 060 W og bjærget til Bermuda og kondemneret / afrigget til lægter. Målebrev 1875-10-27. (Mir.) (Rosendahl-2) p.113. (Flg.) 1883 p.XVIII. |
Tidligste år | 1875 |
Seneste år | 1913 |