Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPKS Sam-kode SAM-0927 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1747 NRT 1105 DW 2404 + 96 Klstr. -
BT - NT - IMO 1088905 Byg.nr. 0342
Byg.år 1888 Værft Wm. Gray & Co. Afløb 1888-09-08. Afleveret 1888-10-00. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 259,9 x 36,9 x 16,5 / 19,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 156 nHK, 900 iHK, triple expansion maskine fra Central Marine Engine Works, Hartlepool.
Teknik2 dæk, welldæk type. 4 luger.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra EBBA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1909-08-16 R. ved tvangsauktion til Dania D/S A/S, Esbjerg, og næ. til ELY. Rederi
før - efter
Forlist 1915-05-17 i Østersøen efter minesprængning.
ReferencerÅrbog 2002-04. F1. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 2002 p.86. (Fred.) Forliste 1915-05-27 i Østersøen ud for Svenske Bjørns Fyrskib på rejse Methil til Sundsvall med kul. Minesprængt og sank hurtigt. Besætning gik i bådene og blev taget op af svenske fartøjer. (Krigsforlist 1914-1918) nr.11. (Mir.) Forlisposition 58-49 N og 019-48 E.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1915

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1888 - 1909 EBBA NPKS B. til C. Nielsen & Sons, Hartlepool, som CARRIE. Solgt 1905-10-24 R. til Jylland D/S A/S, Esbjerg, og næ. til EBBA.
1909 - 1915 NPKS Solgt 1909-08-16 R. ved tvangsauktion til Dania D/S A/S, Esbjerg, og næ. til ELY.