Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQSB Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 181 NRT 154 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0037
Byg.år 1905 Værft Skibsbygmester Jens Phillip Jørgensen, Saugskær. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension Dybde i last 11,5 feet (kend.) Maskine Bramsejlsskonnertrigning på tre master.
TeknikMat. kravel af eg. 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn N. Nielsen, fra ny. Kaptajn M.P. Jensen, ved forliset.
Reg.by Thurø, Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi på Thurø med BR. hos Skibsbygmester Jens Philip Jørgensen, og endnu 1911. Solgt 1916 til skibsreder T.K. Jensen, Ålborg, uden næ., hjs. Thurø Rederi
før - efter
Forlist 1917-04-05 på rejse fra Savannah til Nørresundby. Stoppet i Atlanterhavet og sænket med kanonild fra tysk ubåd.
ReferencerÅrbog 1966-09. F1. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1966 p.128. (Flg.) 1911. (Krigsforlis 1914-1918) nr. 109: Forlisposition 1917-04-05 var 10 sm NE for St. Kilda mv. Besætningen blev bjærget i egne både sammen med prisemandskab og optaget efter ca. 1 time i bådene af engelsk patruljebåd og landsat i Oban 2 dage senere. (Flg.) 1917. (BogID3500) p.15: Foto af skibet i havn før WW1. (ID3486) p.198f. (StD-3) p.317. (ID=491) p.252. (ID=93) p.56 Omtale.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1917