Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFHD / OYCE Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1317 NRT 758 DW 1928 + 172 Klstr. -
BT - NT - IMO 1175793 Byg.nr. 0167
Byg.år 1924 Værft Frederikshavn Værft & Flydedok. Afløb 1923-12-14. Afleveret 1924-02-20. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 254,6 x 37,2 x 16,0 / 19,3 feet (kend.) Lgd.o.a. 267,3 feet. Maskine Dampmaskine 915 iHK dampturbine fra Atlas A/S, København.
TeknikFart 10,5 knob. 2 dæk, shelterdæk type. 4 pax.
Person-infoKaptajn K.S. Kristensen.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Oplagt 1940-04-09 i Lissabon. Lå sidst i april 1940 i Lissabon. Afgik 1943-11-01 fra Lissabon, overtaget af Ministry of War Transport, London, managed by Ellerman's Wilson Line. Forlist 1945-02-25 i Nordsøen efter torpedering af tysk ubåd, U-2322, på position 55.50 N og 001.32 W.
ReferencerÅrbog 1964-02. Årbog 1999-04. FEN-04-0456. U2. F2. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 1964 p.18 samt i årbog 1999 p.113, 124. (Fred.) Forlist 1945-02-25 i Nordøsen på rejse fra Leith til London i konvoj. Blev torpederet af tysk U.2322 syd for Leithfloden. 5 mand omkom heraf 2 danskere. (Mir.) (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.575. (Søulyk.) 1945 nr.82. Forlisposition syd for Firth of Forth.
Tidligste år
 
1924 Seneste år
 
1945
Reference : Foto af EGHOLM (I)