Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZDH Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 10694 NRT 6529 DW 15900 Klstr. -
BT - NT - IMO 5252828 Byg.nr. 0177
Byg.år 1936 Værft Deutsche Werft. Afløb 1936-11-07. Afleveret 1936-12-19. Byg.by Hamburg Byg.land Tyskland
Dimension 504,3 x 68,7 x 34,1 feet (kend.) Maskine Diesel, 5200 iHK MAN motor.
TeknikFart 13,5 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ROLAND (Ty.)
Rederi B. til partrederi af Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Overtaget 1940 af Ministry of War Transport, London. Management hos Athel Line Ltd., London. Lå sidst i april 1940 i Bahrein. Forlist 1941-05-16 i Middelhavet i Souda Bay efter bombeangreb fra fly. Sank, blev bjærget efter WW2. Videresolgt 1950 til S. Restris, Piræus. Genopbygget og forlænget i Bremen. Solgt til Reinecke, Hamburg og 1951-11-24 til Roland Tankfahrt. Senere flere ejere. Oph. 1963-07-05.
ReferencerÅrbog 1999-04. FEN-01-0066. U2. F2. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1999 p.97f, 113, 122. (Fred.) (Fencker) Udklip fra Maskinmesteren om hævning af vraget efter WW2. (Tortzen1-4) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.152. (Søulyk.) 1941 nr.75.
Tidligste år
 
1936 Seneste år
 
1963
Reference : Artikel om hævningen af ELEONORA MÆRSK i 1948.