Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGBW / OXLC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1893 NRT 1116 DW 3026 + 174 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606363 Byg.nr. 1156
Byg.år 1925 Værft F. Schichau. Afleveret 1925-05-15. Byg.by Danzig Byg.land Polen
Dimension 280,8 x 40,2 x 18,8 / 22,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1050 iHK triple expansion maskine + LT Turbige af værftets type.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk. 4 lger til 2 lastrum, 682 + 382 standarder træ.
Person-info-
Reg.by Odense / Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til WARMA (Fi.)
Rederi B. til Dampskibsselskabet af 1912 A/S. København, APM. Rederi
før - efter
I hjemmeflåden 1940-1945. Solgt 1949-12-12 R. til Baltic Lloyd Line O/Y, Helsinki, og næ. til WARMA. Oph. 1962 i Italien.
ReferencerORG-N. Årbog 2007-05. FEN-01-0067. H2. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 2007 p.52, 55. Deltog under WW2 i malmtransporterne for Tyskland. (Fred.) (Fencker) Foto og generalarrangement for befragtning. (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1925 Seneste år
 
1949
Reference : Foto af ELISABETH MÆRSK (III)
Reference : Generalarrangement for befragtning for ELISABETH MÆRSK (III)